2009. szeptember 26., szombat

1 hónap

Lepergett az első hónap. Bizony. Sok értelmeset eddig nem csináltam itt, persze kivéve a munkát :) De az hónapforduló apropóján legalább összeraktam ma a forgószékemet is, szóval, már felszámoltam az utolsó dobozt is a lakásban.
Mik a finn élettel való találkozásomból fakadó benyomásaim? Nos, nagyon röviden...
- nincsen cigányok (vagy a sok indiai miatt nem felismerhetőek) a C betűs szó alatt itt most az alpári viselkedésű népcsoportot értem
- pár ittas egyént azért itt is látni, de nem pesti mértékben
- lehet bicajozni, mindenütt van külön út kiépítve
- a városközponton kívül a járdák gyakran erdők mélyén vezetnek
- nincs szemét az utcákon
- az emberek nyugodtak
- a fiatalok vidámak és nyitottak
- rengeteg a gyerek
- jó a szociális ellátás
- mindent könnyű elintézni és gyors
- kultúrált, tiszta és pontos tömegközlekedés
(- nincs eukomform játszótér gumitalajjal, itt ma egy fára mászó 6 évesforma gyereket láttam, aki olyan 2,5 méter magasan mászott a faágra, alatta meg egy szikla volt :) )
- ...

Nehéz olyat találni, amiben Magyarország jobb...

6 megjegyzés:

Ferenc írta...

Időjárás, konyha, BL csoportkör, ez nekem bőven elég, hogy itthon maradjak. :)

Ferenc írta...

Lányok? Gondolom, abból is jobban állunk... Kinek mi a fontos, mondjuk. :)

Bettina írta...

A sokadik osztrák hétvége után én is megkérdezem magamtól mindig, mi a fenének is élünk itt?
Okok:
- magyarnak születtünk, a történelem büszkeség
- család, barátok
- szépek a nők (na, nem fényezem magunkat)
- megszokott, ismert = kényelem, biztonság
- pörkölt, húsleves, halászlé stb.
- nekünk van csak szép nagy Dunánk, Balatonunk, Mátránk, Pilisünk (na, nem az Alpok, de azért szeretjük)
- hol tanulhatnák ennyi furfangot és taktikát a világon, mint itt?? (kiskapuk, okosságok)
Nagyjából ennyit tudtam, jöhet a kiegészítés - majd kíváncsi vagyok 1 év múlva mit írsz a jó kis finn tél után :-))))
Pussszancs

ricsi írta...

Miért van az, hogy a leírás alapján egyszerre Budeapestre gondoltam?

Marci írta...

Budapest a legutálatosabb hely a világon, hacsak nem azon a 30 utcán sétálsz csak ami miatt szerethető lenne. De ez kizárt.

Andi és Gergő írta...

En is arra szavaznek, hogy majusban nem kell telikabat - viszont az mas orszagra is igaz.

Nemreg 3 hetet toltottem Rabatban, Marokkoban. Azt kell mondjam, hogy jo volt utana Budapestre megerkezni... :)