2009. szeptember 21., hétfő

Sportnap 2

Mivel ma igencsak remek idő volt, s már a lustálkodásban is elfáradtam, inkább úgy gondoltam bővítem nyelvi ismereteimet, s hol lehetne ezt mindennél jobban megtenni, mint egy focimeccsen? Kilátogattam a finn első ligát vezető HJK hazai fellépésére. Kb 6000 ember lehetett, és 2 góllal jobbnak bizonyultak a hazai kékek. Az egésznek egyébként kicsit olyan matinés hangulata volt. Egyszer voltam kint a Budapest Wolves (amerikai foci) mérkőzésén, na olyasmi volt. Rengeteg gyerek volt, őket meg is örvendeztette mindkét csapat a meccs elején, és fejenként egy labdát rugtak a nagy gyereksűrűségű szektorokba.Ez jó látvány volt, mert pár kissrác nem tudta elkapni a labdát, így ők elvágódtak a fejükön landoló labdától. De persze az jobban bosszantotta őket, hogy így egy társuk kaparintotta meg az ereklyét.
A helyi vagány csoportosulásból kettő volt. Az egyik a Forza HJK (15 tag) a másik a HIFK (50 tag). Az előbbi volt a keményebb társaság ők csak felsőtestüket tekintve egy sálban voltak, igaz a vendégszurkolók meg inkognitóban.
A legnagyobb ovációt a 90 perc alatt egy afro-finn (mégsem írhatok négert) megmozdulása okozta a nézőtéren. Egy igen rosszul eltalált lövés a nézőtéren landolt... volna, ha emberünk rá nem készölt volna a labdára, és felállva nagy parasztlengővel bokszolta vissz kapásból azt a kapus felé. Miután mindenki éljenezte, meg tapsolt neki, még felállt a székre és meghajolt a közönség felé is széles vigyorral.

2 megjegyzés:

Bettina írta...

Milyen jó idő volt... No felhő
Itt is kánikula volt, vagy 27 fok árnyékban!

Ferenc írta...

Csak TV-ben, de én is néztem egy meccset vasárnap. Dupla öröm: Loki győzelem, Fradi bukta. Szép az élet, na! :)