2009. szeptember 15., kedd

Én, a kizsákmányolt

Ezúton is megkérek mindenkit, saját érdeketekben kerüljétek el Finlandiát. Mármint nem a vodkát, hanem az országot. Ki vagyok zsákmányolva, rabszolgasorsba vagyok taszítva...
Azt kell tudni itt a szabadságokról, hogy egy adott év szabadság szempontból április 1-től március végéig tart. Ezalatt az időszak alatt gyűjtögeted a szabadságokat. Ha a munkaviszonyod nem április 1, vagy azelőtti, akkor 2 nap havonta amit begyűjtesz. Ha teljes év körbefordul, akkor 2,5 nap havonta.
Na amit itt összegyűjtöttél, azt veheted ki a következő fordulóban. ez az én esetemben azt jelenti, hogy áprilisig 7 hónap van, az kettővel szorozva 14. Na ezt vehetem ki április 1-ig. Mármint 2011. áprilisig. Hiszen amit 2010 áprilistól 2011 márciusig gyűjt az ember az a 2011 áprilistól érvényes...
Persze azért rugalmasak. De akkor is... Milyen már ez... Éhbérért, szabi nélkül... Szegény én. Már megint szegény én...
És akkor azt még hozzá se tettem, hogy a 14 nap igazából 12, mivel itt minden 5 nap után 1 nap szombatot is ki kell venni. Ennek történelmi okai vannak, ne kérdezzétek. A szombat is szabadságkivételre ítéltetett...
Ami talán csipetnyit balzsamozza eme rettenetes csapásoktól elkínzott lelkem, az a HOLIDAY BONUS. Ha szabit veszel ki, az a normál bér 1,5-szerese. Amit maximálisan megértek, mert ilyenkor szegény férfiaknak el kell viselniük egy egész napon át a feleségüket, vagy el kell vinniük az IKEÁba bevásárolni, stb...
Szóval az egyetlen pozitívum a szabiigába kényszerített szombatokban, hogy egy teljes év szabigyűjtés után ilyenekből 5 db lesz, amik igazából 7,5 napnyi plusz fizetést fognak érni.
Hát ennyit a kapitalizmus által megnyomorgatott kis életemről...

5 megjegyzés:

ricsi írta...

Szegény Marci bácsi!
Olvasva élménybeszámolóidat tényleg arra a meggyőződésre jut az ember, hogy Finnország is "Európán kívül" van.
Remélem azért lesz elég erőd ezen sanyarú helyzetedet elviselni.

Bettina írta...

Szegény Te, szegény finn férfiak is...
:-)

Unknown írta...

unalmas napokon, pl. szabadság alatt ez jól jöhet:
http://www.youtube.com/watch?v=u8VTIy8c45k&feature=related

szab101 írta...

ja ez jo Menyus, de eredetiben jobb sztemm...
http://www.youtube.com/watch?v=IoV4yYkBARI

sztem kurva szar az osszes magyar szinkron :(

Marci írta...

Menyus, mindig tudtam mély és őszinte az érdeklődésed a világ dolgai iránt :)