2009. november 9., hétfő

Vasárnapi program

Nos nem riadtam vissza múltkoriban a NHL csapat bemutató mérkőzésétől a Jokerit ellen, noha a mindentvivő kártyalap elnevezés ellenére a bajnokság utolsó helyén állanak. S nem adnak egy játékost sem a finn nemzeti csapatnak. Mely ma játszott. S hogyan...
Négy tagú torna volt pár napon keresztöl, de mivel ma volt a zárás, meg a cseh ruszki, illetve finn svéd meccs mindenképp erre voltam kíváncsi. A lagymatag bemutató meccs után, amely drága is volt, és pökhendi amcsikkal volt teltűzdelve, addig a mai nap igen meggyőző volt.
Az orosz cseh meccsen a csehek 2-0ra elhúztak az első harmadban, na ebben már több kiállítás eltört bot volt, mint életem első meccsén összesen. Bár kétségtelen hasznos, hogy itt 4 bíró cirkál, mert így jobban akcióközelben vannak, de mivel videobíró is van, így nem igazán értettem miért kell ennyi. De felismertem a lényegét. Mert mikor az első parázs jelenetnél elkezdték ütni egymást egy orosz meg egy svejk, akkor rögtön ott voltak mindannyian. Aztán mikor ez már három verekedő párossá búvölt, nos akkor a 4 bíró is kevés volt :) Ezek nem játszottak, komolyaqn vették... Aztán az oroszok kiegyenlítettek a második harmadban. Rengeteg orosz szurkoló volt, de hangorkánjuk ellenére is csak 3-3-ra futotta a végére. És a hosszabításban az egyik szergej távolról bebombázott egyet. Győzelem.
Az első meccs hát véget ért, s érdekes - vagy talán teljesen érthető - módon, a csarnokelég foghíjas volt. De persze gondoltam, majd megtelik az ősi küzdelemre...
S fel is fedeztem a hazafiakat.minden italkimérés televolt a fehér-kék mezes emberekkel. Pedig nagyon sok italmérés van ám...
Itt volt egy órácska szünet, addig gazdaságilag virágzott a sok talponálló, meg kajás pult. (Én is célirányos támogatást helyeztem el a finn söripar jövőjében.) Majd kezdődött második mérkőzés.

Nos ez az a hangulat, amire csak titkon számítottam, s amely miatt még mindenképp látogatást teszek a jövőben is hasonló rendezvényeken... Hát ez nem a "magukbaforduló és távolságtartó finn" képet erősítette úgy hiszem...
A svéd csapat hét gólos harakirit követett el. Kaptak gólt emberelőnyben, meg két emberes hátrányban is. Volt hogy négy ember vetődött hasra a lövő ember elé, volt hogy a kitámasztó emberen kb 3 méter magasra és 4 méterre szállt át egy-egy játékos, a kapusok a spárgázás minden válfaját bemutatták, stb...

Volt küzdelem, remek játék, közdelem, cselek, trükkök, minden. Nagy meccs volt mindekttő, de a második technikailag is jobb volt, és hangulatában kétségtelen.
Bár az elsőn volt egy ruszki Zenit-es sálban és természetesen orosz mezben, meg usankában és baz inagy zászlóval, aki szerintem izzadságban 1 litert, nyálban ordítás közben 3 litert veszített az egy óra alatt. De láthatóan volt miből.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Klassz lehet! Csak pár szóban arról, hogy mi sem unatkozunk itt főfalván: tegnap este letámadott a Regében Dr. Hauszné Manóka (Dr. House után szabadon), szellemileg nem éppen toppon lévő nyugger néni az Öngyilkosok kézikönyve című könyvével, melynek borítójára stílusosan Csőrikét fénymásolta. Mindezt 600ft-ért vagy egy sörért hajlandó volt átadni, miközben a maga után rángatott nyuggerkocsijából holdnaptárat elővéve kielemezte a sorsunkat is. Na, van-e ilyen rénszarvasföldön? :D