2009. november 16., hétfő

Murthy

Ma vendégül láttam indiai kollégámat szerény hajlékomban. Mivel ő vegetáriánus így nem tudtam igazán megcsillogtatni szakácstudományom, de azért improvizáltam neki vmit.
Csináltam némi zöldségmixet, meg almát összekeverve, meg jól megfűszereztem, mert ezek az indiaiak kemények ilyen szempontból. De igen elégedett is volt. Az egészhez meg sütöttem palacsintákat, amibe betöltöttük mindezt. De volt rendes saláta is sajttal, mert azt megeszi.

De ha már palacsinta, akkor rögtön a desszert is adott! Szerencsére a gondoskodó apai tervezésnek köszönhetően darálhattam otthoni diót, hazai baracklekvárt vehettem elő. Saját fel készültségemnek ékes bizonyítékakaént pedig az otthonról importált 5 kg mákom újabb kis szeletét áldoztam fel a kulináris élvezetek oltárán. (hüpp-hüpp)
Meg daráltam almát is. Ebből már azért ki lehet keverni a mindent vivő tölteléket... :)
Ha meg már itt tartunk köpjük szembe a balatoni ízes palacsintás standokat, ahol csak vmi vizezett jamszerűséggel kenik meg a tojás és tej nélküli habtésztát...
Itt van ahogy a magyarok eszik (most már az indiaiak szerint is ;))


Egyébként kiderült csomó minden, amiben hasonlít a gyermeki élet. PL hogy volt csúzlija neki is, meg íja. De ő disznókra lövöldözött a nyíllal, mert a kutyák támadtak utána (gondolom tapasztalati úton tehette eme kijelentést). Ismert a búgócsiga, az üveggolyó, stb.
De a mákot pl nem ismerte (de a neten utánanéztünk, és kiderült India a harmadik legnagyobb termelő gyógyászati célokra), meg azt mondta diót is a repülőn evett először. Persze bizonyára végtelen termény van amit meg én nem ismerek, végülis India flórája jóval változatosabb. Meg még szó volt mindenféléről, továbbá pár sör jobblétre szenderült az 5 óra alatt. Kellemes srác, kár a haját bizgerálja mindig :) De most már majd elnézem neki. Itt mondjuk egyszer sem csinálta.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

nem piti fej ez az indiai pista... :D