2009. november 13., péntek

Meglepő téma

Ma ebéd közben egész meglepődtam ebédnél. A csoportomból négyen ültünk az asztalnál: a finn, a ruszki, az indiai meg én. Az indiai srác meg kérdezte milyen náció akik ilyen nagy színes szoknyákban járnak, aminek a dereka ki van abroncsozva, vagy legalábbis igen szélesen omlik le a törékeny női formákról.
Erre mondta finn meg az orosz, hogy cigány. Na itt elkezdődött a cigányozás... :) Pedig azt hittem ettől megszabadultam :) Mondták a finn, náluk egységes szubkultúrát alkotnak, néha megkéselik egymást meg ilyesmi, de amúgy nincs velük gond, de ilyen vándor életmódot élnek, ha vaqlahol egy van, akkor a többi megy oda, mert, hogy rokonok, így külföldről is áramlanak. És amúgy indiából származnak. Vagy románok. Na ez az indiainak nem tetszett, hogy tuti nem, mert nem olyan a testalkatuk, meg nem is érti mit beszélnek. De pedig, mondta finn, mert van ugyan saját nyelvük, de a helyit beszélik, viszont nem keverednek a befogadó kultúrával, belül házasodnak, meg nem is akarják felvenni a szokásokat.
Erre az orosz is mondta, náluk ugyanez van, csak a kaukázusiak rosszabbak, mert oda shotgun is kell :D De amúgy ugyanez náluk is minden, és indiából jönnek amúgy.
Én meg mondtam, nálunk is van pár egyén, meg meséltem a megélhetési bűnözésről. Aztán gondolkodtam utána, hogy most ebből a végén még negatív képet ültetek el erről az etnikumról, de aztán rájöttem nem kell elmélyítenem a "szeretetüket" :) Meg mondtam nálunk amolyan szitokszó, és bár lehet indiából származnak, de mentve szegény szomorú indiai helyzetét, megjegyeztem azért nálunk a román eredet sincs kizárva...
Na erre: a ruszki meg a finn is... Bizony! mindkét nyelvben vagy önmagukat, vagy az többségben lévő népcsoport a romániai, roma, romani, román származású stb szavakkal határozza meg ezt a kisebbséget...

Hát erre nem számítottam. Cigányozás itt... Majdnem, mint otthon... De akkor több ország tapasztalatqaiból levonva meg lehet jegyezni, a cigányoknak saját világuk van, saját törvényekkel, igyekeznek homogének maradni, de rátelepszenek a helyi szociális ellátó rendszerre, és probléma esetén a kisebbségi helyzetükre hivatkoznak. Mindenki ezt állította.
Kár Robirka, meg Búzi nem volt itt. Akkor végig röhögtem volna :D
Nem kívánom problémának nevezni a cigányság egészét, ennek ellenére mindenhol úgy tűnik visszatetszést kelt az európai értékrendszerrel szembenálló saját irányvonaluk.
Érdekes volt.

Mielőtt bárki nácizna itt, megjegyzem hogy két igen jófej cigányt is ismerek, és szoktam is velük beszélni. Mondjuk a YOzsefvárosban azért láttam n darab igencsak cifra figurát is, akiket nem szívleltem különösebben. Az egyik pl az akkori lakásomtól 250 méterre pl kiszögezte a "barátnőjét" a parkettához, a rendőröknek meg azt mondta, sörért zavarta le, de helyette cigit vett magának, ráadásul mentolosat, amit ő nem szeret... Dehát amíg egymással foglalkoznak... ;)

Utólag kijavítottam az ü ö betűket, mert egy olvasó szerint tük ;) gáz. De sajnos a finn klaviatúra átka... Akit zavar ne olvassa :)

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Ezt a parkettás sztorit eddig nem is mesélted. Lehet, hogy csak előjáték volt. :D

Bettina írta...

Egyet elárulok: Indiából is azért jöttek el, mert ott sem kellettek. Ugye tudjuk tán miért?