2009. november 23., hétfő

Fűszer

No hát szombat reggel véget ért az esős évszak átmenetileg, így a hétvégén kicsit tudtam felfedezőkörút céljából kimozdulni. Mivel lassan be kellene népesíteni az akváriumot, így köveket kell gyűjteni bele. Praktikusan a házak fala mellett mindenhol van egy 15cm-es kavicságy, de azt mégsem akartam felszedni, de majd sötétben :) No mindegy ma két nagyobbacska követ azért begyűjtöttem. Elsétáltam a legközelebbi tóhoz, ami mintegy 20 percnyire van. Közben a szokásos tájon kellett átverekednem magam...

Ezen kívül az indiai birodalom visszavágott ma, s ily módon a fűszeres konyha kulináris élvezeteiben merülhettem ma el.

Azt azért meg kell jegyezni, itt nem játszanak ezek a hindik a cuccal... Minden fűszer minimum 1 kg-os kiszerelésben van meg neki, chiliből van vagy 3 féle nyers, 2 darált szárított, és 2 erős pista formátumú változata. Aztán currypor, meg csomó ismeretlen dolog. Van egy indiai bolt ott mindenfélét lehet venni, volt vmi lepény is, ami fagyasztott alapból és egészen gömbbé felfúvódik, majd persze a tűzről levéve visszalapul, de az teljesen jó volt. A kész étel is remek volt, ilyesmire számítottam. Mondtam csak fűszerezzen rendesen, én kemény vagyok... Aztán mikor láttam hogy egy egész púpos evőkanál port rak egyik fűszerből a képen látható serpenyőbe, kicsit elgondolkodtam. A harmadik kanál után, már tudtam, kár gondolkodnom :) Az első falat rögtön kitisztította az szaglónyílásaimat, és párhuzamosan verejtékezést indított meg. De az első sokk után már teljesen jó volt az ízhatása. Finom volt na.
Mondtam is a gyereknek, hogy nyithat éttermet, de sajnos nem teheti. Olyan vízuma van, amiben le van írva nem taxizhat, nem főzhet étteremben, stb... Erre azért nem gondoltam volna.
De volt ott egy másik indiai csávó is, akivel nem tudnak, csak angolul beszélni, mivel az ország más-más részeiről származnak. Az a gyerek abszolút elkápráztatott, képben volt az európai történelemmel, beszélt nekem Habsburgokról, meg mindenféléről. Le a kalappal. És hát mivel ő eszik halat és csirkét is, legközelebb vmi roston sült halcsemegét süt majd ő. Megy ez :)

Meg még csomó minden történt, de Nektek az kevésbé érdekes. Szóval csak óvjátok magatokat a vírustól.

3 megjegyzés:

Unknown írta...

Nyammm... :) Azért emlékszem én verejtékezést okozó főzőcskére idehaza is! ...és ez most hogy megy? Végigjárod az összes indus kollégát, hogy megtudd melyik főz a legjobban?

Unknown írta...

...és BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT! :)

Bettina írta...

Nyam-nyam.
Az esős évszak most hozzánk köszöntött be...