2010. március 31., szerda

Miért magas az adó Magyarországon?

A válasz egyszerű. Pazarlás. (és Nokia dobozok) De elsősorban pazarlás. Mindenkinek vannak személyes kedves élményei az okmányirodai pörgő és odaadó kiszolgálásról (amit igazából 1 ember is ki tudna szolgálni az ott ülő 10 helyett, ha fókuszálna a munkájára. Tisztelet a kivételnek) Aki még a megboldogult Kincstári Vagyonigazgatóságon is járt... nos jobb megsemmisíteni az agynak azt a részét, ahol az arra vonatkozó emlékek tárolásra kerültek.
Aztán itt van az ügyintézés. (Most attól tekintsünk el, hogy mindenért kell fizetni illetéket, járulékot, ügyintézési költséget, vagy a földhivatalban "találati díjat")

A választások alkalmából gondoltam legyen meg a lehetőségem a szavazásra. Igy utánanéztem miként lehet ezt megtenni. A finn ügyintézésben kicsit már hozzászoktam az észszerűséghez. Feltételezésem tehát az volt: bemegyek a nagykövetségre, s mivel itt úgyis egy héttel korábban van a forduló, így az útlevelem felmutatásával szavazok, majd automatikusan lehúznak az otthoni listáról és kész. Nos, nem egészen.
A biztonság kedvéért írtam egy e-mailt a nagykövetségnek még februárban, hogyan is megy ez. Készségesen válaszoltak is, miszerint a helyi jegyzőnél kérhetem személyesen, vagy ajánlott levélben a külképveseleti szavazáshoz az "engedélyt". Már ezt kicsit túlzónak tartom, mivel úgysem szavazhatok itt, ha nem mutatok vmi hivatalos okmányt, de mindegy. Szóval, hogy szavazhassak vagy hazautazok személyesen, de minimum innen egy ajánlott levél költsége. (vagy megkérsz otthon vkit, hogy adja fel nekik, ami történt is, így már csak kb 300Ft)
viszont ez még nem az állam pénze, hanem az állampolgáré ugye. (bár ugye az állam pénze is az állampolgáré, habár erről sokan hajlamosak elfeledkezni, de ez most mindegy)
Szóval megkaptam az engedélyt még hétfőn postán. Na és itt a pazarlás...

1310 Ft a bélyeg... tulajdonképpen egy e-mail ingyen lenne. Persze a legolcsóbb az lenne, ha az egész procedúra nem kellene, csak bemegyek a nagykövetségre, szavazok, és az elektronikus rendszerben kipipálják szavaztam.

Az már csak az ügy margójára kívánkozik, hogy az értesítésben ez szerepel:
"A szavazás helyét és idejét a mellékelt tájékoztató tartalmazza."
Nos, itt nem pazaroltak. Tájékoztató az nincs mellékelve.

1 megjegyzés:

Bettina írta...

Nem egyszerű, ugye mondtam :-)