2010. március 3., szerda

Ügyek

Azt már írtam egyszer hogy a ruszkiknál jobban lehet keresni, mint otthon. Most viszont megtudtam, hogy Indiában az IT világban szintén jobban lehet keresni... Hát mi ez már?? Gyurcsány, Gordonka... nem kicsit, NAGYON. Az hozzá tartozik, itt most a nettóról van szó, a mindenféle járulékkal terhelt valós alkalmazási költség valószínűleg alacsonyabb, mint odahaza. Végül az itteni pénzhez képest kb 70% kapna otthon kézhez az indai gyerek. Ez nekem inkább a 45%-ot sem súrolná, alulról.
Én személy szerint nem értem miért van itt. Az időjárást utálja, az emberek viselkedése nem olyan mint az otthonában, a hazaút 23 óra neki, a családja otthon van... megér ez pár száz eurot? Nem tudom. Azért India és Észak-Európa között nagy a különbség minden téren.

Ma meg voltam egy okoska megbeszélésen, ahol pár percig csak hangosan hahotáztam. Az egyik fickó kifakadt minek itt megbeszélni, mikor a cégben úgyis mindegy mi van megbeszélve, a "managerek feljebb úgyis leszarják az észérveket" (idéztem). Majd vmi történik, aztán kész. Meg megjegyzéseket tett a termék főemberre, hogy "majd beb...kodja a gépeket az irodájába" (idéztem), amiket költségmegtakarítás címszóval most el kell dönteni kellenek-e még vagy sem. (Az értékük kb 1500 forint lehet, az is a vas miatt a MÉHben), aztán akkor majd láthatja milyen eredményesen dolgozik. Meg még csomó teljesen finntől váratlan dolgot mondott. Pl hogy minek gondolkodni egyáltalán meg csinálni bármit is, karácsony után úgyis Indiába vagy Kínába kerül minden, akkor meg? (Egyik tanult kollégám ilyenkor a paci egyik nemzőszervére szokott hivatkozni) Mondjuk itt akaratlanul is párhuzamot vontam, mikor megkaptunk némi feladatot finnektől 2008-ban, ők meg adták a támogatást. Na az kb ugyanilyen elvek mentén mozoghatott...
Szerintem vicces volt, de a többiek inkább csak a kényszeredetten mosolyogtak.

Aztán meg ott van az iroda, ami tiszta demoralizáló lehet az érintetteknek, mert vannak mini szobácskák, amiket pihenőnek, meg telefonálónak hívnak. Ezeknek már az alaprajza is szokatlan és igen változatos, a hegyesszögű háromszögtől, a meghatározhatatlan formájú polinomig minden. Azt tudni kell, egy fal legalább üveg, ami mindig a leghosszabb. Na innen nyílik az ajtó a folyosókról. Tehát mivel azért minden szoba konvex, így minden pontot lehet látni a benti térből. 1, max 2 embernek van benn hely, 2 szék egy asztal kb.
Pár hete beültették ezekbe (külön-külön) a mindenféle dokumentációs embereket, akik a "használati utasításokat" írják meg a vodafone-nak, meg ilyeneknek a mindenféléről.
Az egyikban ül egy csaj, és süt róla, hogy hálás, ha vki megy a folyosón és kizökkenti a magányából pár pillanatra, ha csak az üvegfalon át is. Szerintem ez a munka a legalja. Ülsz egy akváriumban, de csak egy folyosóra látsz, ablak nincs, egy 4 négyzetméteres lyukban. Ha nem vagy klausztrofóbiás, akkor a magánytól, meg attól, hogy mindenki megbámul, attól fogsz becsavarodni. Ráadásul az asztal az üvegfalhoz van tolva, mert különben nem tudnál bemenni, így az üvegfalra is néz a bent vegetáló... azaz a folyosóra.
Gondoltam odaállok integetek neki, meg vmi kockacukrot mutatok neki, és akkor csinál vmi kunsztot, amit lefényképezhetek ide, de aztán megsajnáltam szegényt...

Meg itt van némi félangolosan elkészített finn májkülönlegesség (méretelképzeléshez: 5 májszelet volt egymás alatt), meg mindenféle. Csak hogy valami fejlődést is felmutathasson aki végigolvasta ;)

Nincsenek megjegyzések: