2012. április 3., kedd

Miért van most 3 Celsius fok?

Jó kérdés, magam sem tudom... Ez kissé azért meglepő, bár azt sejtettem végre nem lesz melegem. Péntek hajnalban érkeztem Incheonba, ami a fővárostól nincs túl messze. A szállás útmutatójának megfelelően megkerestem a buszom, s már meg is érkeztem az egyetem környékére, amit megadtak. Csakhogy innen aztán nem volt több támpont. Igy leszállást követően megkérdeztem az első bennszülöttet merre az arra. Na ez még ismétlődött párszor, egy fickó még a hotellel is beszélt koreaiul, hova is kell menni, aztán rajzolt nekem egy (hibás) térképet. Végül visszajutottam a buszmegállóhoz 80 perc alatt, s a hely ott volt vele szemben az út másik oldalán... Na jó, széles út volt azért...
Szerencsére a hátizsákot le lehett rakni, sőt a szobát is elfoglalhattam, pedig még 10 sem volt. Hivogatott az ágy erősen, mert már 26 órája talpon voltam, repülőn ugye nem lehet aludni. De úgy döntöttem, nem aludni jöttem, azt majd később is lehet, s nekivágtam 7 órás gyalogtúrámnak. Az igaz utána aztán 14 órát aludtam egyhuzamban :)

Szöul érdekes hely. A város óriási, s rendkívül változatos. Vannak a királyi paloták, a modern üzleti negyedek , kultúrális gócpontok, tematikus utcák, ahol mondjuk csak ledeket árunak, vagy pl. csak teleobjektivet, de akkorát is mint a combom.
Viszont nincs sehol szemét, viszont szemetes sincs, ami így mar duplán gonoszság, mert mit csinálj a szemeteddel?? (Az ételekről majd külön bejegyzésben megemlékezek). Az külön vicces, hogy mennyire nem beszélnek angolul, vagy csak nem volt szerencsém. Aki viszont beszél picit is, az meg is szólít, honnan jöttél, s miegymás... Budapestet mindenki vágja, ez szép tőlük. (bár lehet csak előző köztársasági elnökünk épp pár napja való ittléte még élénken él az itteni emberek szívében. Ez is szép tőlük.) No viszont egy srác megszólított egy templom mellett, honnan jövök, aztán mondta, aha Debrecenben jó a foci. Hát erre nem tudtam mit mondani. Én alapból Szöulon kívül nem is tudtam egy várost sem itt mielőtt nem kezdtem az utazással foglalkozni, pedig ugye foci-vb is volt itt... Másfelől Európa azért távoli, s a fő mondanivaló magyar mivoltom ismeretében, hogy a gazdaság Európában rossz. Végülis erre mondják azt hiszem, hogy a részletek ismeretének hiánya ezúttal pozitívabb besorolás alá sorolt minket is :) No, szóval voltam pár királyi palotában, amikből 5 főbb van, első nap 2 helyre juttottam el ezekből, másik nap meg még másik kettőt is megnéztem. Második nap hajókáztam a Han-folyón, vagy inkább folyamon, méretét tekinte. Ha most éppen jegyvásárlás előtt állna valaki, ne tegye. Nincs semmi érdekes, csak rengeteg lakótelep. Meg a legrégebbi híd amin a koreai háború alatt menekültek, meg hadifoglyok masíroztak a hadi szerencs függvényében erre vagy arra. Volt viszont bűvészshow, ami le is kötötte az utazóközönség többségét. Mivel reggel korán kell kelni, mára ennyi... Érdekesebb beszámolóm legközelebb. Ital, étel, alkoholgőzös városnézés, koreai dalolás egy piac egyik lepattant kocsmájában... De hogy miért volt ilyen hideg... azt nem tudom. Én 15 fokra készültem. Belső kabát kellett...

Nincsenek megjegyzések: