2010. február 12., péntek

Plázacicák

Ma napközben bebuszoztam a központba, mivel banki ügyeket akartam intézni. Itt az internetes ügyintézés szinte tökélyre van fejlesztve, de ugye vannak kiskapuk, amikor mégsem. Vagy pl megadhatod, te pedig x ezer euroban határozod meg a napi ATM limitedet, de a buta gép csak százas helyiértékig képes adatokat fogadni. Persze ha megadsz 9000 eurot mondjuk azt 10 részletben biztos kiveheted...
De pl a Visa electronhoz külön lehet engedélyeztetni, ha netes vásárlásra is akarod használni. (Már ha olyan helyen akarod használni, ahol eleve nincs meg a lehetőséged, hogy egyenesen a bankodból átutalj, de ez inkább csak a skandináv lapokon adott mint lehetőség ugye) Ezt én meg is próbáltam egyszer megtenni, inkább kevesebb, mint több sikerrel. De akkor már ezt is tervbe vettem.
S egy másik gond, hogy itt neten lehet mindenféléket intézni, ami hivatalos dolog, pl "apeh", de ahhoz bizonyítanod kell a személyiségedet, ami a bankos rendszeren keresztül mehet(ne). Na ehhez az kell, hogy a banki rendszerben rögzítve legyen a finn társadalombiztosítási számod. Nekem meg valamiért nincs. Hát ezt is terveztem.
No, s mit sikerült megvalósítani? Hát az elsőt igen, tudok majd neten vásárolgatni, ha akarok. A másodikat meg nem, mert a csaj (szintén biztos bölcsészből eredeztetett :) csak azért mondom, mert otthon csomó bankos nő az) azt mondta finn igazolvány nélkül nem lehet. De már miért is ne lhetne, mikor van tb számom és az kell. Meg megy a másik magyar gyereknek is amúgy. De mivel az angolt kicsit törte így nem erőltettem. Majd egy másikkal elintéztetem. Meg írtam róla mail-t is banknak, szóval majd csak lesz belőle vmi.
De mivel fél kettőkor mentem a pénzintézetbe, s nem kellett mindezzel 10 percnél többet ott töltenem, így munkaidő lévén nem igazán siettem vissza, s bementem körbenézni a nagy bevásárlóközpontba is bámészkodni egy pár percet.
Meg voltam lepve... Csomó nőci mászkált mindenfelé, de szinte csak azok. És itt nem a holdjáró cipő a plázacica védjegy, hanem a babakocsi! Ennyi babakocsis nőt egy légtérben még életemben nem láttam. De jó tudni, nem otthon unatkoznak, amik a férfi a betevőért vért izzad, hanem célirányosan apasztják a közös bankszámlát :D

Nincsenek megjegyzések: