2011. február 27., vasárnap

Ayala múzeum

Mivel ma vasárnap volt, amikor még a teremtő is pihent, én sem tehettem másként. Cserébe ellátogattam az igen távoli múzeumba. Na jó 4 percre van kb. 4 emelet, a belépőjegy sem túl drága. 25 éve volt a békés forradalom itt, így ennek apropóján fotókiállítást reklámoztak újságokban, s plakátokon. Az ilyesmik érdekelnek, így gondoltam megnézem magamnak.
Ezen felül még volt egy emeltnyi aranykincs , egy emeletnyi kínai, thai, vietnami porcelán, különböző évszázadokból, némi ruházkodás (amin hamar túljutottam), no meg többméteres hajómodellek, kínai, japán, helyi és spanyol, plusz angol versenyzőkkel.
Noha a kincsek tényleg tetszettek, mert nem a sokásos európai felhzatal volt a hülye egyházi dolgokkal, meg díszes kupákkal, hanem például 4 kilós vállon átvethető aranykötél. A hivetalos nevére nem emlékszem. De voltak arany szemfedők, arany babaruha, stb... Tényleg meglepő volt számomra.
De ami legjobban tetszett az a folyosókon át folytatódó 10 cm-es figurákkal és teljes környezetüket lemodellező sorozat volt, mintegy 60 eseménnyel a filippinó történelemből. Pl. ha tűz volt a jelenetben akkor azt alulról vmi kis leddel megoldották, s teljesen élethű volt. Szerintem nagy ötlet, sokkal jobb mint az üres leírások a falakon, vagy a korabeli ruhák egy bábun.
Megérte elmenni.
Ez egyébként a Greenbelt szórakoztatókomplexum része, ami szintén Azala tulajdon, csakúgy, mint a környék jelentős része minden irányban. A Greenbelt meg 5 westend, melyek közrefognak egy parkosított magot, így körben éttermek, kávézók és élénk társasági életnek teret adva.

Nincsenek megjegyzések: