2010. május 1., szombat

Halország

Finnországban elég jelentős a halfogyasztás. A cég telephelyén három "menza" van, így biztosítva van, minden nap lehet minimálisan két módozatból választani. És a finnek valamilyen szinten perverzek is, legalábbis kulináris téren. mindenféle menta-, mangó-gyömbér-, egész fokhagymagerezdeket tartalmazó, egyéb szószokkal szervírozzák a dolgokat.
Ezen felbuzdulva még tavaly ősz végén szereztem egy akváriumot. Mivel jó munkához idő kell, ezért április elején megkezdődtek az építési munkálatok. Szakemberek érkeztek a világ minden tájáról. Nagy projektbe vágtuk a fejszét hiába.

Persze köveket nem vettem, van itt annyi mint sivatagban homok. A flóra tehát húsvétkor került telepítésre, átmenetileg a kis cserepekben. a növények jól érezték magukat nekiálltak a növekedésnek, s a hőmérséklet is állandónak tűnt.
Ideje volt hát a halak betelepítésének is. Először gondoltam valami kishalat felnevelek és aztán megeszem ha megnőtt. De végül másként döntöttem. Külön állatpszichológus csoportot szerződtettem az állatok lelki törés nélküli beilleszkedésének biztosítására.

A "szia kishaver" köszöntések meg is nyugtatták a halakat, egy rossz szavuk sem volt. Jelenleg még élnek, meglátjuk mennyire fog beválni nekik a hely. Télen itt úgyis minden vízfelület befagy, de talán addig kihúzzák páran...

Nincsenek megjegyzések: