2010. május 5., szerda

multicégek

Általában elmondható az ember mindig elégedetlen vmivel a munkahelyén. Ha épp érdekes munkát végez, akkor azzal, eddig miért nem ilyeneket csinált. Persze legáltalánosabb problématér a motiváció kérdése. Leginkább a fizetés. Lássuk be, a munkahely nem a haverokról szól, az nem egy család. A főnök lehet jóbarát, de csak munkán kívül.
No és persze az elvárások is mások. Azt hiszem az idősebb generáció, szüleink többsége jóval kevesebbet keres esetlegesen, mint az én korosztályom, vagy a nálam is fiatalabbak. Sokan suli után, vagy alatt már elkezdenek dolgozni egy olyan cégben, mint ahol jelenleg én is napszámos vagyok, s komolyan úgy gondolom, rengetegen nem is becsülik meg, azt amit kapnak. Sokan a semmire. Pedig ugye lehetne mondjuk olyan helyen is kezdeni, ahol három műszak van, órabér, meg vegyszereket kell öntögetni bazi nagy hordókból többek között. Persze ez nem a multicég kategória.
A "mi" cégünk (is) évek óta megszorít és spórol, no meg megválik amitől/akitől csak lehet. De eljött a kompenzáció korszaka újra!
Már most ideírom, engem különösebben nem érdekel jelenleg, hogy 1-2%-kal többet keresek-e vagy kevesebbet.
A lényeg hogy a mi kis szubkultúránkban ismét van bérfejlesztés. Már akinek. Már amennyi. Ha Pesten maradok, talán lett volna 4%, ha jól dolgozom, ha nagyon jól, talán a duplája is. Ha kevésbé vagyok lelkes 2,5%, vagy talán 0. Mondjuk akárhogy is számolom, ez mondjuk legjobb esetben is 20000 Ft. 1 tank benzin manapság.
Errefelé meghatározták, a dolgozók 10%-a kap emelést, és 4% elõléptetést. A pénzt azok kapják, akik megérdemlik, vagy a saját kategóriájuk alján vannak juttatást tekintve. Ha jól emlékszem 2007-ben volt talán utoljára itt bérfejlesztés. Igy most kiválaztották azokat, akik az elmúlt 2 évben vmit hozzátettek a dolgokhoz. Ami helyes is szerintem. Mi (a magyar különítmény :) ) egyrészt most jöttünk, másrészt talán nem is igazán bizonyíthattuk, ha egyáltalán értünk is bármihez, így nem részesültünk a dologból. Másrészt mondjuk én nem is adnék külföldinek semmit, úgyis egyértelmû csak "rövid" idõre jött ide.
Amit személy szerint legjobban csípek ezekben, hogy nincs jópofizás, meg megmagyarázás. Aki valamiért érdemes volt rá, annak szóltak külön, hogy fasza gyerek, a végén meg írtak egy levelet mindenkinek, hogy köszi a munkátokat, most pár embernek adtak, hogy az ne legyen nevetséges mértékű, de majd talán legközelebb! Mellesleg örüljünk közösen, mert megszilárdulni látszik területünk helyzete, így állásaink is. (Mondjuk ez már a magyar bullshit kategóriába esett, főleg tudva azt én min dolgozom és - részben - miért)
Viszont amennyi időre én jöttem, arra minden teljesen rendben látszónak tűnik számomra :)

1 megjegyzés:

Bettina írta...

Elég korrekten hangzik. Mikor jön ide is a finn modell??? :-(