2010. január 8., péntek

A rendszer beszippantott

Vagy mi a finneket. Bárhogy is, már minden megtörtént, ami otthon szokott. Eljött az otthon hangulata. Először volt a cigányozás, aztán egyszer a zsidózás, most pedig a románozás (!)... A legutóbbira bevallom végképp nem számítottam, de igen, Finnországban ez egy "élő probléma" :) Egyébként mindhárom téma finn és orosz források által lett generálva.
Egyébként beköszöntött a nyár. Na nem az időben, mert az most is a szokásos, csak már nem nagy hóesések vannak, hanem álladó "hóköd", amikor mikroszkópikus hómolekulák hullanak alá és böködik az ember arcát. De azért jó móka. Hanem a boltok már nyári nyitvatartás szerint működnek. Eddig pl vasárnap 12-18 között volt nyitva a legközelebbi, most, hogy már túl vagyunk a téli napfordulón 10-23ig van nyitva... Ezek készülnek...
A hó egyre nagyobb és nagyobb. A hosszú és tartos hideg ellenére itt minden "bkvbusz" elindul reggel, az ikarusok is. Igen, vannak, kb minden 5-7. magyar gyártmány. Az ajtó fölé ki is van okosan írva "veszély esetén elfordítani a kart". Még jó le tudom fordítani nekik, ha baj lenne :)
Szerda az itt munkaszüneti nap volt, már akinek, mert én szorgosan dolgoztam itthon. Mert példát kell mutatnom a magyar kollégáknak.
Aztán eszembe jutott, hogy van nekem némi magyar import kajám még augusztusról, hát megkezdtem...

Nem volt olyan jó íze, de még 3 évig jó, szóval majd a vendégeknek mindig ilyen kenyérkéket kenek. Mondjuk ha jól emlékszem 32 forint volt darabja, szóval sokat nem lehetett várni. És most arra is rá kellett döbbennem mekkora áldás mikor az ember nem tudja elolvasni az összetevőket...
De viszont egy világ omlott össze bennem, mert középiskolában még meg is énekelte egy kolléga a nitrátos pácsó legendáját. És eddig tényleg mindig úgy is láttam leírva. De most... nitrátos PÁC SÓ... ez nagy ütés volt a világképem alapjaira... de megérte kijönnöm ide, hogy megtudtam nem pácsó, hanem páclé sóval... holtig tanul az ember

2 megjegyzés:

Bettina írta...

Nitrátos Pácsó, de régen is volt :-))))
Ha májkrémet összekevered kis mustárral, hagymával, vajjal/margarinnal és adsz hozzá hagymafélét, egész jó kis kenyérfeltét lesz belőle...

Unknown írta...

...hát ha még jóféle rendeki kapudöngetővel is öblögeted :)